nl

Verlaagd koelmeubel zorgt voor beleving

En levert Plus Bruggers daarmee extra omzet

Verlaagd koelmeubel levert Plus Bruggers extra omzet

Als je als ondernemer in de retail gewend bent om snel te schakelen verwacht je dat ook van je leveranciers. Voor Jeroen Bruggers is Veld deze pragmatische en flexibele partner, al jarenlang. Bij de ontwikkeling van speciale concepten, zoals bijvoorbeeld een verlaagd koelmeubel voor de slagerij, blijkt Veld steeds weer in staat om mee te denken en te ontzorgen. Klanten zien precies wat de slager aan het maken is en kopen daardoor meer. Dit heeft voor veel extra omzet gezorgd.

Blurring is niets anders dan slim inspelen op klantbehoeften

In Winterswijk zijn maar liefst drie supermarkten van Plus te vinden. Eigenaren Jeroen Bruggers en Richard van Langen investeren er volop in beleving. In de grootste van de drie winkels, aan de Dingstraat, is met name uitgepakt als het gaat om versproducten. Door horeca en retail te combineren bieden ze beleving en pakken ze tevens voedselverspilling aan. Daar waar in de branche gesproken wordt over blurring is het volgens de heren gewoon een kwestie van slim inspelen op de wens van de klant.

Sturen en verleiden

De versproducten, dat is waar de winst te halen valt, aldus beide compagnons. Een fles cola is overal hetzelfde en daar zit qua prijs ook niet veel verschil in. Maar op het gebied van vers valt er veel meer te sturen en verleiden, vertelt Jeroen Bruggers: “Dat is het mooie van ons vak: wij bepalen voor een groot deel wat onze klanten kopen.” Om hier een goede invulling aan te geven werd Veld gevraagd mee te denken over een uniek concept voor de slagerij.

Klant aan het woord:

Jarenlange relatie met Veld

Naast de speciaal op maat gemaakte koeling in de slagerij, heeft Veld ook 21 vrieskasten gemaakt en geïnstalleerd. Jeroen Bruggers geeft aan heel tevreden te zijn over de jarenlange relatie met Veld: “Vooral de flexibiliteit van Veld is voor ons belangrijk. Als er een probleem is met een koel- of vriesmeubel, wil je het snel opgelost hebben. Gelukkig is Veld er als we ze nodig hebben. We kennen ze goed. Het zijn pragmatische mensen, net als wij.”

Zicht op de slager doet klanten watertanden en kopen

Samen met Veld ontwikkelden we een speciaal laag koelmeubel. Onze klanten hebben daardoor goed zicht op onze slager. Ze zien precies wat hij aan het maken is. We leveren hiermee pure beleving met als resultaat meer omzet. “Als je aandacht geeft, verkoop je twintig keer zoveel. Om die reden investeren we er ook volop in, want het levert ons veel extra omzet.”

Live Cooking bleek een unieke zet

Klanten van Plus Bruggers vinden tevens een professionele kok in de winkel. Hij maakt verse maaltijden klaar. Voor deze maaltijden worden versproducten gebruikt die tegen de houdbaarheidsdatum aan zitten of die in de aanbieding zijn. Daardoor is er minder derving en kunnen de gerechten altijd voor een scherpe prijs verkocht worden. Dat dit een unieke zet is bleek uit de vele exposure die de heren kregen. Zowel Nederlandse als internationale media kwamen naar Winterswijk om het verhaal te verslaan.

Wij helpen u graag verder