Plaza Foods kiest voor CO2 installaties

En koelt daarmee geproduceerde gerechten in een productiestap terug

De verse Aziatische producten van Plaza Foods zijn makkelijk te herkennen, makkelijk te bereiden en makkelijk om van te houden. Plaza Foods richt zich op de kwaliteit en smaak van haar producten. Dat dit werkt wordt bevestigd door de sterke groei van het bedrijf. Een nieuwe productielocatie in Nijmegen was dan ook noodzakelijk om aan de vraag te kunnen voldoen. Veld kreeg opdracht om de koelinstallaties te leveren.

Hoe wordt smaak gemaakt?

De kwaliteit en onderscheidende eigenschappen van de ingrediënten bepalen de smaak van het eindproduct. In de levensmiddelensector wordt het overgrote deel van de ingrediënten geproduceerd op basis van de prijs per kilogram. Basisgedachte hierachter is dat er een gemiddelde smaak, prijs en kwaliteit verhouding bestaat waarmee het grootste gedeelte van de klanten bediend kan worden.

Plaza Foods’ smaakfilosofie

De filosofie van Plaza Foods onderscheidt zich. Plaza richt zich niet meer op de ‘massa’. Door de smaak als belangrijkste eigenschap van het product te zien geeft men de telers een podium om producten te produceren van hoge kwaliteit met een eigen smaak. De basis van een gezond en lekker Aziatisch gerecht zijn immers verse, smakelijke en bij voorkeur lokaal geproduceerde ingrediënten. “Klanten willen weten wat ze kopen en wat ze eten.”, aldus Young Li Chang, één van de twee oprichters van Plaza Foods.

Anticiperen op groei

De filosofie is succesvol gebleken en de vraag naar de verse gerechten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Uitbreiding van de productie was dan ook noodzakelijk. In de zomer van 2015 ging een deel van de nieuwe productielocatie in bedrijf met een CO2 koelinstallatie op enkele gekoelde werkruimtes en een invriescel. Aansluitend aan de oplevering kreeg Veld de opdracht om nog eens twee centrale CO2 koelinstallaties te leveren.

 

 

Klant aan het woord:

Kennis en passie is de sleutel tot succes

“Als je als bedrijf jezelf wilt onderscheiden van de rest moet je ook anders doen dan de rest”, vertelt Young Li. “Wij willen samenwerken met leveranciers die zich onderscheiden als specialist”. Samenwerken als partners en op zoek gaan naar oplossingen en nieuwe mogelijkheden is de te varen koers. “Plaza wil samenwerken met bedrijven die vakkennis en passie voor hun product hebben” Dit geld zowel voor de leveranciers van de ingrediënten als ook voor de leveranciers van de productiemiddelen. Veld past met haar vooruitstrevende koeltechniek en ervaring met warmteterugwinning perfect in deze strategie. “Wij zijn er bij Plaza Foods van overtuigd dat de combinatie van kennis en passie de sleutel is tot succes”.

Optimale smaak en betere houdbaarheid

De grootste koelinstallatie is met 513kW ontworpen om in één productiestap de geproduceerde voedingsmiddelen terug te kunnen koelen. Op deze manier blijft de smaak behouden en is de houdbaarheid beter. De tweede koelinstallatie levert de koude voor de werkruimtes, luchtbehandeling en high care productiefaciliteit. Beide installaties zijn gekoppeld aan één centrale warmteterugwinning om alle vrijgekomen warmte weer optimaal in te kunnen zetten.

Wij helpen u graag verder