Met ijs gevulde vriezers helpen Unilever scoren

Unilever wil voor zijn Ola, Ben & Jerry’s en softijs maar één ding: zo veel mogelijk sales via zo veel mogelijk verkooppunten. Het (logistieke) geregel eromheen, inclusief vriezers, ijsmachines en ijs afleveren? Daar zit de multinational niet op te wachten. Laat staan op bestickeren en repareren van de apparatuur. Veld Koeltechniek neemt daarom alles uit handen. Echt álles! De verkooppunten krijgen dus een compleet verkoopklare vriezer of ijsmachine, met het ijs er al in en de reclame erop.

IJshuwelijk tussen profs

Softijs en verpakt ijs, daar zet Unilever vol op in. Hoe? Met softijsmachines, koopvriezers en bruikleenvriezers. Om dat goed te doen sloot de gigant jaren geleden een ‘huwelijk’ met Veld Koeltechniek. Iedereen kent het ‘kindje’ Senseo, dat geboren werd uit het huwelijk tussen Douwe Egberts en Philips. Zo leidde de relatie met Veld onder meer tot de MyCornetto softijsmachine en logistiek uitdagende oplossingen voor verpakt ijs.

 

Logistieke kronkels

Het huwelijk met Unilever kent geen sleur. Dat komt, omdat we samen blijven zoeken hoe we het nóg beter kunnen laten werken. Zoals bij de softijsmachine waarvan het personeel van de verkooppunten niet wist hoe ‘ie werkte. Of zoals bij de vele stappen die er zaten tussen het leveren van een koopvriezer en de eerste ijsverkoop; voordat het ijs van de grossier er was, de bestickering erop zat en de winkelier het ijs op de juiste plek had, gingen er zo een paar verloren omzetdagen overheen. Ook wilde Unilever geen voorraden, vervoer en – bij storing – sleutelen aan de vriezers.

Klant aan het woord:

Ton van Lieshout van Unilever over de samenwerking

"De relatie met Veld gaat vele jaren terug - bijzonder voor ons - en is behoolijk gegroeid. Wat daarbij geholpen heeft? Dat we beide opstaan voor kritiek. Dat Veld nu alles regelt voor de koopvriezers en we zelfs geen logistieke partijen meer hoeven te zoeken, is voor ons heel prettig. Hetzelfde geldt voor het feit dat Veld de reparaties voor ons in de hele Benelux doet. We willen namelijk het aantal externe partijen minimaliseren. Vooral voor België bleek de koeltechnische service echter moeilijk af te dekken. Veld heeft dat voor elkaar gekregen; voor ons een enorme toegevoegde waarde. Hierdoor zijn we nu hard op weg naar de betere kpi's In Veld hebben wij dan ook een partij die blijft meedenken."

Training

Voor elke uitdaging vonden we unieke oplossingen. Zo trainen we bij aflevering van MyCornetto de mensen van het verkooppunt tegenwoordig meteen hoe ze het beste softijs tappen. En onderhouden en repareren we de bruikleenvriezers voor verkooppunten. Stopt zo’n verkooppunt? Dan halen we de vriezer op, reinigen we hem en lappen we hem waar nodig weer op. Klaar voor de volgende.

Compleet koelpakket voor vriezers

De oplossing waar we echter het meest uniek in zijn: One Cool Process. Vanaf de orderplaatsing tot het werkelijke ijsverkoopmoment regelen wij alles rondom de vriezer. Bestickeren, vervoeren, aansluiten en vullen – you name it. IJs op voorraad houden, condities, temperatuur en houdbaarheid bewaken – you got it! Zelfs de displayhardware met de merkbranding plaatsen we. Als wij klaar zijn, kan de verkoop direct beginnen! Wij komen de afnemers dus echt geld brengen.

Alles uit handen gegeven

Mede dankzij One Cool Process houden Unilever en wij de relatie sterk en hoeven we niet ‘vreemd te gaan’. Want onze 20.000 vierkante meter opslag in eigen huis is genoeg voor de enorme voorraad vriezers én vriezers. Zo voorkomen we ruis met derden en garanderen we dat we alles op tijd leveren. Wat voor Unilever ook een uitkomst vormt? De data die we elke dag over en weer uitwisselen. Hierdoor weet de multinational precies de status van alle opdrachten, vriezers en het ijs.

Doordat we alles uit handen nemen, helpen we dus flink mee aan de successen en de merken van Unilever. En zo houdt Unilever zijn voorsprong, unieke positie en unieke producten!

Wij helpen u graag verder