Veld Nieuws - Jaargang 7 - Uitgave 12

1 INDUSTR I ËLE KOUDE TECHNI EK 1 2 3 4 > Elite Salade & Snacks: specifieke benadering > De mens achter ... > Regelgeving update 2015 > Van melk naar Schnitzel > Efficiënt tempereren > Verhoging energie efficiency ventilatoren IN DEZE UI TGAVE : nieuws jaargang 7 - uitgave 12 Update De nieuwe Europese F-gassen verordening is gebaseerd op CO2 equivalent, oftewel per koude­ middelsoort afhankelijk van de GWP factor. Lees meer over de nieuwe regelgeving op pagina 2. Specifieke doelgroepbenadering Elite Salades & Snacks B.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt een breed assortiment ambachtelijke en kwalita­ tieve salades, snacks en sauzen. Het bedrijf is in 1957 opgericht en heeft zich ontwikkeld tot een bedrijf met meer dan 150 medewerkers. NARROWCASTING “Om in de salade- en snackmarkt be­ palend te kunnen blijven moet je jezelf ontwikkelen van producent naar een leverancier die dicht bij de klanten staat. Om dat te bereiken heeft Elite een nieuwe dienstverlening ontwikkeld gebruikmakend van narrowcasting: het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten. De bedoe­ ling is dat de content zo veel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger. De term is het tegengestelde van het Engelse broadcasting. Wij ontwikkelen voor onze klanten menu­ schermen voor in de cafetaria. Naast het leveren en installeren van de hardware zorgen wij ook voor de content en het onderhoud daarvan. Zo kunnen we veel eerder inspelen op ontwikkelingen. Wij kunnen actief meewerken aan beleving, “Elite maakt de beste salades en snacks voor een faire prijs. In een stagnerende markt is dat niet voldoende. Er is meer onderscheidend vermogen nodig. In Elite 2.0 gaan wij onze klanten meer faciliteren en adviseren, zodat onze klant meer waarde kan creëren.” Aan het woord is Harry Niemeijer. Samen met zijn broer Robert voert hij de directie van Elite Salades & Snacks B.V. Elite Salades & Snacks brengt een nieuwe snacksaus op de markt: Jamballasaus. De receptuur is afkomstig van een particulier uit het zuiden van het land. Mede gestimuleerd door het succesverhaal van ‘Joppie’ kreeg Elite inmiddels zo’n 100 sausjes van meestal goedwillende particulieren, zegt mede-eigenaar Harry Niemeijer. De Jamballasaus is zoetig en kruidig, veel meer komen we over de samenstelling niet te weten. “Maar het was wat mij betreft een smaak die er nog niet was en het heeft zoveel hitpotentie dat we de saus vanaf februari gaan uitbrengen in knijpflessen. ‘Door middel van audiovisuele displays specifieke doelgroepen benaderen.’ sfeer en de gerechten in het restaurant. Wij zijn daarmee veel meer zichtbaar dan dat we ooit geweest zijn.” Het afgelopen jaar heeft Elite reeds 300 narrowcasting systemen op de markt gebracht. Op de Horecava januari 2015 is de nieuwe dienst gepresenteerd. Niemeijer: “Zoals Elite zich ontwikkelt en verandert, verwacht ik van onze toeleveranciers dat ze zich met ons bedrijf méé ontwikkelen. Mede hierdoor hebben wij enkele jaren geleden de juiste beslissing genomen door te kiezen voor Veld Koeltechniek als strategische partner. Veld verricht service en onder­ houd en geeft gevraagd en ongevraagd advies als het gaat om het in stand houden van onze koudetechniek en besturingen.” Elite Salades & Snacks koos veertien jaar geleden al voor een duurzame koel- en vriesinstallatie op basis van Ammoniak en Pekasol (koudedrager). Dankzij Preventief Onderhoud en Good Housekeeping ver­ keert de installatie in prima staat. Bij vervanging van onderdelen wordt altijd gekozen voor energiezuinige onderdelen zoals IE3 elektromotoren.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDYzNw==