Specifieke doelgroepbenadering door Elite

Afbeelding: Nieuwsbrief 2 2014 030
Harry Niemeijer

“Elite maakt de beste salades en snacks voor een faire prijs. In een stagnerende markt is dat niet voldoende. Er is meer onderscheidend vermogen nodig. In Elite 2.0 gaan wij onze klanten meer faciliteren en adviseren, zodat onze klant meer waarde kan creëren.” Aan het woord is Harry Niemeijer. Samen met zijn broer Robert voert hij de directie van Elite Salades & Snacks B.V.

Elite Salades & Snacks B.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt een breed assortiment ambachtelijke en kwalitatieve salades, snacks en sauzen. Het bedrijf is in 1957 opgericht en heeft zich ontwikkeld tot een bedrijf met meer dan 150 medewerkers.

Narrowcasting

“Om in de salade- en snackmarkt bepalend te kunnen blijven moet je jezelf ontwikkelen van producent naar een leverancier die dicht bij de klanten staat. Om dat te bereiken heeft Elite een nieuwe dienstverlening ontwikkeld gebruikmakend van narrowcasting: het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten. De bedoeling is dat de content zo veel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger. De term is het tegengestelde van het Engelse broadcasting. Wij ontwikkelen voor onze klanten menuschermen voor in de cafetaria. Naast het leveren en installeren van de hardware zorgen wij ook voor de content en het onderhoud daarvan. Zo kunnen we veel eerder inspelen op ontwikkelingen. Wij kunnen actief meewerken aan beleving, sfeer en de gerechten in het restaurant. Wij zijn daarmee veel meer zichtbaar dan dat we ooit geweest zijn.”

Het afgelopen jaar heeft Elite reeds 300 narrowcasting systemen op de markt gebracht. Op de Horecava januari 2015 is de nieuwe dienst gepresenteerd. Niemeijer: “Zoals Elite zich ontwikkelt en verandert, verwacht ik van onze toeleveranciers dat ze zich met ons bedrijf méé ontwikkelen. Mede hierdoor hebben wij enkele jaren geleden de juiste beslissing genomen door te kiezen voor Veld Koeltechniek als strategische partner. Veld verricht service en onderhoud en geeft gevraagd en ongevraagd advies als het gaat om het in stand houden van onze koudetechniek en besturingen.” Elite Salades & Snacks koos veertien jaar geleden al voor een duurzame koel- en vriesinstallatie op basis van Ammoniak en Pekasol (koudedrager). Dankzij Preventief Onderhoud en Good Housekeeping verkeert de installatie in prima staat. Bij vervanging van onderdelen wordt altijd gekozen voor energiezuinige onderdelen zoals IE3 elektromotoren.

Jamballasaus

Afbeelding: P1_EliteJamballasaus

Elite Salades & Snacks brengt een nieuwe snacksaus op de markt: Jamballasaus. De receptuur is afkomstig van een particulier uit het zuiden van het land. Mede gestimuleerd door het succesverhaal van ‘Joppie’ kreeg Elite inmiddels zo’n 100 sausjes van meestal goedwillende particulieren, zegt mede-eigenaar Harry Niemeijer. De Jamballasaus is zoetig en kruidig, veel meer komen we over de samenstelling niet te weten. “Maar het was wat mij betreft een smaak die er nog niet was en het heeft zoveel hitpotentie dat we de saus vanaf februari gaan uitbrengen in knijpflessen

Geef uw mening

Komt u dingen tegen die u niet begrijpt, anders zou doen of wilt u ons gewoon een compliment geven. Mail of bel ons dan gerust. We reageren snel en altijd.

Nieuwsbrief

Mis niets meer en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, tips en ontwikkelingen binnen Veld en koudetechniek.

Contact opnemen

bezoekadres Den Sliem 3
  7141 JE  Groenlo
   
telefoon 0544 476 476
fax 0544 476 477
e-mail info@veld.nl
   


 

Lid van

Copyright © Veld 2015 - Concept en realisatie door Frontis - Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement

Volg ons ook op